Σήμερα: 20/05/2022
Π.Ε.Ν.Ε.Ν.

Π.Ε.Ν.Ε.Ν.

prosaraxi_.jpg

Το φορτηγό πλοίο γενικού φορτίου MEISEN 2 ανατράπηκε και εξέδωσε σήμα κινδύνου γύρω στις 03:30 ώρα Τόκιο στις 14 Μαΐου στην ανατολική ακτή του Honshu, νότια του Τόκιο. μέλη του πληρώματος μπήκαν στη σωσίβια σχεδία και διασώθηκαν,=εκ των οποίων 2 από αυτά τραυματίστηκαν.

Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Χιτατσινάκα και έπλεε με νοτιοδυτική κατεύθυνση.

Κρίνοντας από το βίντεο το MEISEN 2 ανατράπηκε και ακούμπησε με την δεξιά του πλευρά στον βυθό. Το πιθανότερο σενάριο είναι το πλοίο να πραγματοποίησε ελεγχόμενη προσάραξη στα ρηχά νερά με σκοπό να αποφευχθεί η βύθιση του.

πηγη: e-nautilia.gr

Ετικέτες

220509143510_deepsleeping.jpg

Μαρία Κοτοπούλη

Εάν βρίσκετε τον εαυτό σας συχνά να στροφογυρίζει στο κρεβάτι με την ελπίδα να κοιμηθεί γρήγορα, συνεχίστε να διαβάζετε τους τρόπους που θα σας οδηγήσουν να αποιμιέστε γρηγορότερα και να ξεκουράζεστε ποιοτικότερα

Ακόμα κι αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε με το που ακουμπήσετε το κεφάλι σας στο μαξιλάρι, δε θα πρέπει να ανησυχήσετε ιδιαίτερα. Όπως επισημαίνει η δρ Rebecca Robbins, διδάσκουσα στο Τμήμα Ιατρικής του Ύπνου στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, τα άτομα που ξεκουράζονται καλύτερα συνήθως δεν αποκοιμιούνται αμέσως: «Τα επαρκώς ξεκούραστα άτομα θέλουν το χρόνο τους για να κοιμηθούν, περίπου δηλαδή 15 λεπτά» σημειώνει.

Εάν όμως ο χρόνος που μεσολαβεί μέχρι να κοιμηθείτε ξεπερνάει κατά πολύ το ένα τέταρτο της ώρας, μπορείτε να δοκιμάσετε τις παρακάτω στρατηγικές κινήσεις, που αν τις μετατρέψετε σε καθημερινές συνήθειες, σύντομα ο εγκέφαλος θα έχει ρυθμιστεί καταλλήλως και εσείς θα αποιμιέστει γρηγορότερα και θα ξεκουράζεστε ποιοτικότερα.

 
 

Σηκωθείτε από το κρεβάτι

Αν περάσουν 20 λεπτά και δεν έχετε αποκοιμηθεί, σηκωθείτε και μεταφερθείτε σε ένα άλλο δωμάτιο με χαμηλό φωτισμό, κάνοντας κάτι χαλαρωτικό εωσότου να νυστάξετε. Την ίδια τακτική μπορείτε να ακολουθήσετε και σε περίπτωση που ξυπνήσετε κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Κρατήστε το κρεβάτι μόνο για τον ύπνο και για σεξ

Χαλαρώνοντας στην κρεβατοκάμαρα, έχουμε την τάση να ελέγχουμε το κινητό μας και να βλέπουμε τηλεόραση όσο είμαστε ξαπλωμένοι. Αυτό όμως είναι ιδιαίτερα καταστροφικό για τον ύπνο μας, καθώς το μπλε φως των συσκευών κρατά τον εγκέφαλο μας σε εγρήγορση, με αποτέλεσμα να δυσκολεύει την έναρξη του ύπνου.

Η ατμόσφαιρα μετράει

Για πιο γρήγορο ύπνο, φροντίστε να διατηρείτε το δωμάτιο δροσερό και σκοτεινό.

Μείνετε πιστοί σε μια ρουτίνα ύπνου

Ένα ζεστό μπάνιο, η ανάγνωση ενός βιβλίου σε χαμηλό φωτισμό, η χαλαρή μουσική αλλά και λίγη γιόγκα ή διατάσεις θα εκπαιδεύσουν μακροπρόθεσμα το μυαλό σας να πέσει ταχύτερα στην αγκαλιά του Μορφέα. Επίσης, φροντίστε κάθε μέρα να πέφτετε για ύπνο την ίδια ώρα, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα.

Ηρεμήστε το μυαλό σας

Σε έναν γρήγορο κόσμο γεμάτο άγχος, το δυσκολότερο πράγμα είναι να γαληνέψουμε τον εγκέφαλό μας. Η πρακτική του διαλογισμού μπορεί να βάλει ένα φρένο στο άγχος και αντίστοιχα να ανεβάσει την ταχύτητα με την οποία πρόκειται να κοιμηθούμε.

Σημειώσεις πριν τον ύπνο

Το μυαλό θα ηρεμήσει μόνο όταν σταματήσει να ανησυχεί ακόμα και για μικροπράγματα. Γι΄αυτό, μπορείτε να το αποφορτίσετε γράφοντας τις σκέψεις σας, παράλογες και λογικές, σε ένα σημειωματάριο λίγο πριν κοιμηθείτε.

Αναπνεύστε βαθιά

Η αναπνοή αποτελεί κι αυτή ένα όχημα που θα σας οδηγήσει στον ύπνο. Μπορείτε να δοκιμάσετε την βαθιά κοιλιακή αναπνοή σε έξι χρόνους: εισπνεύστε βαθιά και μετρήστε αργά μέχρι το 6, γεμίζοντας με αέρα την περιοχή της κοιλιάς. Εκπνεύστε, στη συνέχεια, μετρώντας ξανά μέχρι το 6 και επαναλάβετε μέχρι να νιώσετε απολύτως χαλαροί.

πηγή: ygeiamou.gr

Ετικέτες

kerameos-1.jpg

Στα δικαστήρια οδηγεί για άλλη μια φορά, η Νίκη Κεραμέως τους εκπαιδευτικούς. Η υπουργός Παιδείας κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατά της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, προκειμένου να μην απεργήσουν μεθαύριο, 18 Μαΐου, κατά του διαγνωστικού διαγωνισμού της λεγόμενης Ελληνικής PISA.

Σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ την περασμένη Παρασκευή εξηγούσε μεταξύ άλλων τους λόγους που κηρύσσουν στάση εργασίας στις 18 Μαΐου όπου μεταξύ άλλων ανέφερε «Το ΥΠΑΙΘ, συνεπές στην στείρα επικοινωνιακή πολιτική του, διακηρύσσει ότι το εξεταστικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με βάση το διεθνές πρόγραμμα P.I.S.A. (Programme for International Student Assessment) του ΟΟΣΑ. Δείχνει να αγνοεί ότι το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης».

Από την άλλη πλευρά   η υπουργός κατηγορεί ΟΛΜΕ και ΔΟΕ για «οπισθοδρομική στάση» ισχυριζόμενη ότι «οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, που έπρεπε να πρωτοστατούν διεκδικώντας σταθερά τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα, θέτουν μονίμως προσκόμματα στις διεθνώς αποδεκτές μεθόδους αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου».

 Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας  η αγωγή θα εκδικαστεί αύριο, Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.
πηγη: documentonews.gr
 
Ετικέτες

sardinia.jpg

Ένας Αμερικανός ερευνητής, συγγραφέας και συνεργάτης του National Geographic ταξίδεψε στα μέρη με το υψηλότερο προσδόκιμο ζωής, ανακαλύπτοντας ποια είναι τα μυστικά της ευζωίας. Στη λίστα περιλαμβάνεται και ένα ελληνικό νησί, συνώνυμο της ραστώνης.

Στις αρχές του 19ου αιώνα, εάν ο πλανήτης είχε σώμα, θα κρατούσε στο ένα χέρι τσάπα και στο άλλο πιστόλι. Οι επιστήμες βρίσκονταν σε εμβρυακό στάδιο, οι αρρώστιες «γιατρεύονταν» με μαντζούνια και το προσδόκιμο ζωής, όπως δείχνουν οι πίνακες του Our World in Data, δεν ξεπερνούσε τα 40 χρόνια σε καμία, μα καμία χώρα.

Η αποικιοκρατία μετά καρποφόρησε έναν περίεργο κόσμο δύο ταχυτήτων, ο οποίος παραμένει λίγο-πολύ σε ισχύ μέχρι σήμερα, αλλά με τη ραγδαία πρόοδο που σημειώθηκε παράλληλα σε τεχνολογία και επιστήμη (ειδικά τα τελευταία 50 χρόνια, φτάσαμε από τα διαστημικά ταξίδια να κρατάμε τεχνητή νοημοσύνη στην παλάμη μας), διαμορφώθηκε μια νέα πραγματικότητα: μέσα σε δύο αιώνες εξέλιξης, «το προσδόκιμο ζωής σε παγκόσμια κλίμακα αυξήθηκε από ούτε 30 στα 72 χρόνια· μπορούμε με βεβαιότητα να περιμένουμε ότι θα ζήσουμε περισσότερο από τους προγόνους μας», όπως αναφέρει το report.

 
 

Αλλά με ένα πιο προσεκτικό βλέμμα στο χάρτη και τα στατιστικά δεδομένα, θα ανακαλύψουμε μέρη και χώρες, όπου για κάποιον περίεργο, ανεξήγητο ακόμη λόγο, οι κάτοικοι ζουν παραδοσιακά παραπάνω χρόνια, ανεβάζοντας τον μέσο όρο όλου του πλανήτη.

Αυτό ήταν που τράβηξε την προσοχή στον ερευνητή και συγγραφέα, συνεργάτη του National Geographic, Dan Buettner, ο οποίος για να απαντήσει στο παράδοξο εύρημα, εφηύρε τον εξίσου παράδοξο, αλλά γαλήνιο όρο Blue Zones.

Στο βιβλίο του The Blue Zones Solution: Eating and Living Like the World, που κυκλοφόρησε το 2015, περιγράφει όσα ανακάλυψε, επισκεπτόμενος τα πέντε μέρη με το υψηλότερο προσδόκιμο ζωής. Διόλου τυχαία, οι κάτοικοι αυτών των γεωγραφικά απομακρυσμένων περιοχών μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά, όπως ότι περπατούν πολύ, κάνουν συνειδητά ή ασυνείδητα διαλογισμό και τρέφονται σωστά.

Πάμε να δούμε ποια είναι αυτά τα μέρη, μέσα στο οποία κατέχει θέση και ένα ελληνικό νησί που έχει στην κουλτούρα του τη ραστώνη.

Σαρδηνία, Ιταλία

 Ήταν η πρώτη περιοχή με αυτό το πολύτιμο προσόν που ανακάλυψε η ομάδα του Dan Buettner, πίσω στο 2004. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας του πρότζεκτ, οι κάτοικοι αυτού του μικρού νησιού δυτικά της ιταλικής χερσονήσου κρατούν στο ακέραιο τις παλιές τους συνήθειες: συνεχίζουν να ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα, την καλλιέργεια, το κυνήγι και το ψάρεμα, οπότε τρέφονται επίσης με αγνά, μεσογειακά προϊόντα, ενώ ποτέ δεν έκοψαν το συνήθειο να μαζεύονται σε μεγάλα τραπέζια για κρασί και φαγητό.
 
 

Οκινάουα, Ιαπωνία

 Εξαιρετικά χαμηλά παραμένουν τα νούμερα καρκινοπαθών, καρδιακών και ατόμων που πάσχουν από άνοια στο τροπικό νησί της Ιαπωνίας. Ζουν σύμφωνα με τις αρχές του Κομφούκιου και αυτό τους έχει προικοδοτήσει πολλές ωφέλιμες συνήθειες: σταματάνε πάντα να τρώνε προτού χορτάσουν (το 80% είναι το χρυσό ποσοστό), αναπτύσσουν ισχυρούς κοινωνικούς δεσμούς και έχουν βαθιά ριζωμένη μέσα τους την αίσθηση του σκοπού.

Απολαμβάνουν έτσι μια γεμάτη ζωή, χωρίς άγχος και ανασφάλεια. Επίσης, η διατροφή τους είναι plant based.

 

Νικόγια, Κόστα Ρίκα

 Το βιοτικό επίπεδο αυτής της χερσονήσου είναι αντικειμενικά χαμηλό, αλλά από μικροί οι κάτοικοι μαθαίνουν να ρυθμίζουν τη ζωή τους με ένα απλό κανόνα: Αγνή ζωή.

Το αποτέλεσμα είναι ότι μαθαίνουν να προσέχουν τη διατροφή τους και, σύμφωνα με τα πορίσματα του Dan Buettner, «καταναλώνοντας λιγότερες, έχεις βρει μάλλον τον πιο σίγουρο τρόπο να προσθέσεις χρόνια στη ζωή σου». Το διαιτολόγιο των κατοίκων βασίζεται σε τρία συγκεκριμένα υλικά: κολοκύθα, καλαμπόκι και φασόλια.

 

Λόμα Λίντα, Καλιφόρνια

 Αυτή η μικρή πόλη στην Καλιφόρνια, που είναι βαθιά συνδεδεμένη με την ορθοδοξία, κατέχοντας μεγάλη συγκέντρωση Αντβεντιστών της Έβδομης Ημέρας, ξεπερνάει τον μέσο προσδόκιμο ζωής του πλανήτη για μια δεκαετία.

«Όπως συμβαίνει και με άλλες θρησκείες, ενθαρρύνεται το σύνολο και παρέχει ευκαιρίες για δράση», αιτιολογεί το πρότζεκτ. Το αίσθημα της κοινότητας είναι προφανώς ισχυρό και η πίστη στη μετά θάνατον ζωή φαίνεται (τουλάχιστον) ότι αποδίδει στο άγχος.

 

Ικαρία, Ελλάδα

 Το ελληνικό νησί-συνώνυμο της καθυστέρησης και της ραστώνης, που είναι διάσημο για τα γλέντια και τα πανηγύρια, έχει επίσης να παινεύεται ότι κατέχει το προσόν της μακροζωίας, ίσως και λόγω όλων αυτών που προαναφέραμε.

Έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε την εικόνα που διαμόρφωσε ο Αμερικανός ερευνητής για το νησί του Αιγαίου: «Οι κάτοικοι απολαμβάνουν έντονα το κόκκινο κρασί, τα παιχνίδια αργά το βράδυ και ένα ήσυχο ρυθμό ζωής που αγνοεί τα ρολόγια. Ο καθαρός αέρας, τα ζεστά αεράκια και το άγριο τοπίο τους τραβάει έξω σε έναν δραστήριο τρόπο ζωής».

πηγη: oneman.gr

Ετικέτες
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή